هدف از ساخت متاورس ملی چیست و چه خدماتی برای ایران و ایرانی دارد ؟

متاورس ملی اهداف زیادی از قبیل عدم خروج ارز از کشور و در فازهای بعدی ورود ارز به کشور را دارد که این ها همه بخشی کوچکی از اهداف متاورس ملی می باشد.

1401,مرداد 23

سخن مدیرعامل

در این خصوص به بخشی از هدف و چشم انداز متاورس ملی می توان به گزینه هایی نظیر اشتغالزایی هدفمند با پتانسیل یک هزارنفر در یکسال، چرخه اقتصادی متفاوت با هدف ایجاد گردش مالی گسترده ، ایجاد اقتصاد کلان صادراتی در گام دوم اجرایی ، تحریم شکنی در زمینه انتقال و تبادل محصول با کشور های همسایه در گام دوم ، ایجاد مرز دیجیتال ، ایجاد ارزهای دیجیتال داخلی متفاوت از نوسان حبابی ، توسعه علوم کشور در زمینه علوم روز ، هدف دهی به ساختار جامعه با علوم روز ، نیاز سنجی کشور در تمامی موارد مصرفی ، ایجاد جامعه مجازی به صورت دو بعدی و سه بعدی ، ایجاد بزرگترین بانک اطلاعاتی هوش مصنوعی در کشور و میتوان شاهکاری متفاوت از هرآنچه در حال حاضر ایجاد شده است را در گام سوم مشاهده نمایید .

پروژه های موجود در متاورس ایران

پروژه های متفاوتی در متاورس ایران موجود است که هرکدام خروجی های خاصی برای شهروندان به ارمغان می آورد. برای مثال ساختار فروشگاه های مجازی با قابلیت دو بعدی و سه بعدی ، فروشگاه های مجهز به هوش مصنوعی با مدیریت انسان و مدیریت ربات ، دفاتر کار مجهز به ساختار کنفرانس ، سیستم های crm ، ایجاد چارت های سازمانی ، ویژگی های مکالمه صوتی و تصویری ، سیستم بایگانی و مدیریت مشتری به همراه درگاه های شخصی ، ایجاد مراکز علمی و آموزشی با هدف ترویج علوم تخصصی به صورت مجازی به منظور کاهش آلودگی ، کاهش بیماری های مسری ، کاهش هزینه های جاری و دیگر موارد . بخشی از پروژه های داخلی که در گام اول پروژه متاورس ایران شاهد آن خواهید بود.
 درخصوص هدف ایجاد شهر مجازی ایران میتوان گفت علوم و تکنولوژی روز به روز و ساعت به ساعت درحال توسعه میباشد و دراین راستا نباید عقب ماند و می بایست با علوم روز پیش رفت ، طبق تحقیقات گسترده از دنیای مجازی و شبکه سازی اطلاعات درنظر گرفته شد که ساختاری متفاوت از متاورس های خارجی برای بهبود عملکرد شهروندان کشور ایجاد و نمونه اولیه ساختار سازی دنیای موازی را متناسب با نیاز جامعه ایجاد نماییم . از نکات حائز اهمیت در ساختار فعلی کشور اشتغال هدفمند میباشد و در این زمینه مهم ترین رکن ایجاد ساختار های اشتغال آفرینی متناسب با فعالیت شهروندان و چشم انداز پروژه متارنگ درحال توسعه است . ساختار متاورس رنگ به صورتی هدف دهی شده است که در تمامی ساعات کاری تیم متخصص درحال توسعه میباشد و پروژه های توسعه ای جلوتر از ساختار اجرایی می باشد .
متاورس ساختاری هدفمند است و برای بومی سازی آن می بایست عناصر حیاتی متناسب با نیاز جامعه را درنظر گرفت و درنتیجه راهکاری برای حل مشکلات پیش رو و چشم اندازی باشکوه برای شهروندان باشد
متاورس رنگ دارای صدها ویژگی خاص میباشد و برای مثال یک ویژگی جذاب آن تاثیر آرای شهروندان بر روند توسعه ، اقتصاد در گردش و دیگر موارد است .
اهداف پروژه متاورس رنگ ایجاد بانک علمی ، پژوهشی ، اقتصادی ، فرهنگی ، توریستی و دیگر مواردی که نیاز اولیه جامعه ایرانی میباشد و در گام های بعدی پروژه افزایش حداکثری گردش مالی به منظور توسعه زیرساخت های صادرات محصولات ایرانی به دور از تحریم های استکبار.

ویژگی های شهر مجازی

از ویژگی های منحصر به فرد شهر مجازی میتوان به ساختار چالش ها ، خدمات تخصصی شهروندی ، سطوح طبقه بندی ، دنیای سه بعدی ، ارزهای داخلی و موارد دیگری که هرکدام با هدف بهبود عملکرد در چرخه اقتصاد ، فرهنگ و اشتغال اشاره کرد .

ویژگی های شهر مجازی محیط نمایشگاه متاورسی

 کاربران میتوانند از امکاناتی که در سطوح مختلف بدست می آورند دست یابند و این ساختار به صورتی ایجاد شده است که شهروند پس از گذراندن مراحل علوم و تخصص کافی نسبت به دریافت خدمات را بدست خواهد آورد . از امکانات خاص شهر مجازی ایران ارتباط میانی با دیگر کشور ها به جهت بهبود عملکرد صادرات و مبارزه با تحریم های استکبار میباشد .
از مزیت های شهر مجازی تولید شده توسط شرکت تعاونی زنجیره تامین بهشت میتوان به سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت اشاره کرد و از دیگر مزیت های آن ایجاد کارت های شهروندی هوشمند به جهت دریافت خدمات در لحظه به صورت زنجیره ای اشاره نمود .

اشتغالزایی هدفمند

در پروژه متاورس ملی مساله اشتغال زایی به گونه ای تدبیر و مدیریت گشته که اولا مشاغل متحول شده و در شیوه های خدمات دهی به گونه ای عمل شود که مسائلی نظیر سن سواد جنسیت و .. مانعی برای ایجاد اشتغال شهروندان نباشد و ثانیا در طراحی و هدف گذاری مشاغل نیز سعی شده تا بالاترین فرصت شغلی رای انواع تخصص و توانایی ها در جامعه مجازی شکل بگیرد و از طرفی مشاغل متناسب با اهداف کلان جامعه در بعضی از بخش ها پررنگ تر شده تا کشتی هدایت جامعه در مسیر تعادل و تکامل به پیش رود . و از سوی دیگر مشاغل کاذب و واسطه ای حذف گردیده تا سطح کیفی مشاغل بالاتر رفته و بازدهی افراد در مشاغل افزایش یافته و نهایتا بهترین خدمات به شهروندان در متاورس ملی ارائه گردد .

چرخه اقتصادی متفاوت

برای ایجاد یک چرخه اقتصادی متفاوت در دنیای موازی . متاورس ملی سعی داشته تا با وضع قوانین اقتصادی شفاف و انتقال قدرت تصمیم گیری از سیستم به خود شهروندان آنها را به سمتی سوق دهد که شهروندان بتوانند از راه های مختلف کسب درآمد نموده و سطح معیشت و کیفیت زندگی شان تا حد قابل توجهی ارتقا یابد به عنوان مثال می توانند با تولیدات و محصولات شخصی ساز خود کسب درآمد نموده و از سوی دیگر بیزینس پلن هایی درآن طراحی شده است که به هر شهروندی این قابلیت و آزادی را می دهد که بتواند با هر نوع تولیدات و محصولاتی در متاورس ملی کسب درآمد داشته باشد.

اقتصاد کلان صادراتی

صادرات در متاورس ملی از جایگاه ویژه ای برخوردار است . لذا با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین نیازهای کشور ورود ارز میباشد و صادرات دروازه ی آن . در متاورس ملی به مبحث صادرات بسیار توجه ویژه ای شده است . و صادرات کلان در متاورس ملی از جایی سرچشمه می گیرد با مکانیزم نوینی که درخدمات و ارائه محصول از سوی ایران به کار گرفته خواهد شد دامنه ی صادرات باز خواهد شد و در این میان بهره گیری از ظرفیت های ترانزیتی کشور و قرار گرفتن ایران در مرز مجازی و فیزیکی شرق و غرب صادرات ایران را به طرز شگفت انگیزی گسترش خواهد داد.

تحریم شکنی

شکستن تحریم از جایی در متاورس ملی آغاز می گردد که برای جلوگیری از تصاحب زمینهای مجازی ایران در گام اول این ایران است که سایر کشورهای جهان را تحریم نموده و دروازه های مجازی خود را به روی سایر کشورهای جهان می بنند و در گام دوم زمانیکه پایه های شهر مجازی ایران قدرت گرفته و قوانین آن تثبیت شده و عملکرد بخش های مختلف بهبود یافته است زمان آن می رسد تا با کشورهای دوست و هم پیمان که سابقه عناد با کشور ما را نداشته اند تبادل و انتقال محصولات آغز می گردد . که این مساله به خودی خود بخش بزرگی از نیاز مواد اولیه تولید را برای کشور برطرف نموده و در عین حال درهای صادرات محصول نهایی به سایر کشورها باز می شود . بدون آنکه نه نیازی به توافق با دول متخاصم باشد و نه دور زدن های غیرقانونی تحریم که خسارات برای کشور به همراه داشته باشد .

دنیای متاورسی تحریم شکنی

ایجاد مرز دیجیتال

ایران به لحاظ جغرافیایی و تاریخی در موقعیتی استراتژیک و حساسی قرار گرفته است که باعث شده تا آن را شاه راه اقتصادی و تجاری جهان بدانند . وسعت پهناور ایران با دو دریای مهم در شمال و جنوب در مرکز صقل جهان حکایت جاده ابریشم را برای همگان زنده می سازد . حال در فراجهان مجازی و جایی که دنیایی به موازات دنیای فیزیکی و مطابق جغرافیای آن شکل گرفته است نقش ایران در این جغرافیای مجازی بسیار پررنگ تر خواهد شد . و این در صورتی ست که مرحله اول مالکیت زمینهای مجازی ایران در متاورسی بومی و ملی در اختیار ایرانیان باشد . تا بدین ترتیب مرز دیجیتال و مجازی در میان شرق و غرب جهان شکل بگیرد . که ایجاد چنین مرزی می تواند فرصت ها و راههای درآمدی بسیار زیادی را برای ایرانیان مرز نشین ایجاد نماید . فرصت هایی که می توانند چنان منابع مالی را برای کشور تامین نمایند که دیگر نیازی به درآمد حاصل از منابع فسیلی و معدنی نخواهد بود.

ایجاد ارزهای دیجیتال داخلی

یکی دیگر از برنامه های پروژه متاورس ملی ایجاد و استفاده از ارزهای دیجیتال داخلی می باشد . ارز دیجیتالی ریال همان ارزی ست که بحث های فراوانی نیز در هیئت دولت برای ایجاد انجام شده و در صورت استفاده از این ارز در دنیای موازی اولا این ارز بدلیل پشتیبانی دولت از بسیاری از معایب دیگر ارزهای دیجیتال جهان مبرا بوده و بدین ترتیب استفاده از این ارز دیجیتال دارای امنیت بالایی بوده و امکان کلاهبرداری و تقلب در آن به حداقل می رسد . از دیگر حسن های ارز دیجیتال داخلی می توان به عدم دامپ و پامپ در بازار آن اشاره نمود . اما در کنار تمامی مزایایی که ارز دیجیتال داخلی برای کاربران و شهروندان متاورس ملی خواهد داشت باعث بالارفتن ارزش واحد پولی کشور نیز خواهد شد .

توسعه علوم کشور

یکی از مباحث پراهمیت در متاورس ملی مساله آموزش است . که از نیازهای مبرم کشور محسوب می شود چراکه بالاترین سرمایه برای کشور تربیت نیروهای متخصص در زمینه ها و رشته های مختلف به خصوص علوم روز می باشد .و متاورس ملی بالاترین و بروزترین امکانات آموزشی را با کمترین هزینه برای اقشار مختلف جامعه مهیا می سازد و امکان تحصیل و آموزش را برای همگان فراهم می سازد . به نحوی که متقاضیان می توانند در کلاس های سه بعدی و آنلاین از جدیدترین علوم بهترین اساتید کشور و جهان بهره برده بدون اینکه مسافتی را طی نمایند و یا هزینه ی زیادی بپردازند . و بدین شکل می توان به تربیت و آموزش نسلی با تخصص و توانایی بالا در کشور امیدوار بوده تا دیگر برای ورود و راه اندازی تکنولوژی های جدیدتر نیازی به بیگانگان نباشد .

هدف دهی به ساختار جامعه با علوم روز

هدفدهی به ساختار جامعه خود دارای شاخه و برگ فراوانی می باشد اما به شکل اجمالی باید این چنین مطلب را آغاز نمود که در متاورس ملی با پدیده ای به نام دنیای موازی روبه رو هستیم که جامعه ای را به موازات جامعه ی فیزیکی برای ما می سازد و حضور در این جامعه موازی ساختارهایی دارد که مبتنی بر علم و تکنولوژی زمان می باشد و از آنجایی که رفته رفته پیوندهای عمیقی میان این دو جامعه ایجاد شده و به مرور زمان با هم ادغام می شوند ساختار جامعه فیزیکی نیز باید از جامعه ی پیشروتر و آبادتر در دنیای موازی تبعیت نموده و بدین ترتیب شاهد تحولاتی اساسی در ساختارهای جامعه ایرانی خواهیم بود .

توسعه علوم کشور در دنیای متاورس

نیاز سنجی کشور

شرایط عمومی و نیازهای یک کشور در طول زمان دچار تغییر و تحول شده و همواره باید مطابق با آن مساله تامین در جامعه عینیت یابد . بر همین اساس در متاورس ملی به شکل مداوم و با اتکا به هوش مصنوعی می توان از نیازهای روز و ضروری جامعه مطلع و در موقع لازم برنامه های راهبردی برای آن اعمال گردد . این نیازسنجی اولا کشور را از مصرف گرایی کاذب رها ساخته و ثانیا در بحث صادرات نیز می تواند یاریگر کشور باشد به این شکل که مطابق با تقاضا و نیاز جوامع جهانی صادرات در بخش های مختلف می تواند افزایش و یا کاهش یابد . و این می تواند برگ برنده ی تجار ایرانی در تجارت و صادرات نیز باشد .

ایجاد جامعه مجازی به صورت دو بعدی و سه بعدی

جامعه وسعت بزرگی از یک زندگی اجتماعی انسان است و در درون خود لایه های بسیاری زیادی دارد که هر لایه آن دارای هزاران شاخه می باشد . اما به طور کل جامعه محل اجتماع انسانهاست و در این محل اجتماع هر کنش و واکنشی تبعات و اثرات مثبت و منفی بر اهالی آن جامعه خواهد داشت . بنابراین متاورس ملی سعی برآن دارد تا جامعه مجازی را تشکیل دهد که در آن شهروندان با قوانین و هنجارهایی که توسط خود شان به تصویب رسیده در این دنیای موازی فعالیت خواهند نمود و این جامعه ای ست که مبنا و اساس آن بر پایه رضایت قرار داده شده است و به طبع رضایت در صورت بهبود ایجاد می شود و نهایتا این عملکرد است که در جامعه مجازی متاورس ملی تجلی می یابد و بهبود این عملکرد رضایت را و رضایت یک جامعه مورد قبول همگان را ایجاد می نمایند .

ایجاد بزرگترین بانک اطلاعاتی هوش مصنوعی در کشور

سیر جهان به سمتی ست که اطلاعات و دانش انسان را برای بازدهی بیشتر به ربات و کامپیوتر می سپارند تا انسان وقت بیشتری برای کشف و ورود به دنیاهای ناشناخته تر جهان آفرینش داشته باشد . و این روند در پدیده ای به نام هوش مصنوعی جمع می گردد با این هدف که ساختاری منظم خستگی ناپذیر کم اشتباه وپرکاربرد را برای استفاده انسان آماده نماید . بنابراین در  متاورس ملی برای اولین بار در ایران نخستین هوش مصنوعی بومی ساخته و پرداخته شده تا نظم نوینی را در بستر دنیای موازی برای شهروندان آن ایجاد نماید . 
ساختاری متفاوت از متاورس های خارجی برای بهبود عملکرد شهروندان کشور
آنچه در متاورس های بیگانه پیش روی کاربران قرار دارد سرزمینی برای کسب ثروت از قواعدی ست که لایه های پنهان و پشت پرده بسیار دارد و سیاست های گردانندگان آن تعیین کننده سرنوشت درآمد کاربران از این متاورس ها می باشد . در عین حال که در نمونه های شهر مجازی متاورسی بیگانه با نظام شهری روبه رو هستیم که گویی حیات خلوت فعالیت های هنجارشکنانه و مجرمانه می باشد و میل و شوق به آزادی بی حد و حصر در این متاورس ها آنها را به هرج و مرج کشانده است .
در حالی که آنچه مضمن یک آبادانی مداوم است سرمایه گذاری بر روی شهروندان آن وادی است .بهبود عملکرد شهروندان در مشاغل آموزش فرهنگ روابط اجتماعی و... از جمله سرمایه های بلندمدتی ست که می تواند آینده آباد یک شهر را تضمین نماید و متاورس ملی با چنین برنامه ای سعی بر آن دارد تا با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در کشور بیشترین کارایی را خروجی گرفته و در نهایت ساز و کاری را راه اندازی نماید که بهبود عملکرد شهروندان و خدمت رسانی در وظایف محوله کاری شان همواره رو به بهبود و افزایش بازدهی قرار بگیرد .
چراکه متاورس ملی یک سراب پوچ از رویای ثروتمند شدن برای هیچ کس نمی سازد تا مانند متاورس های بیگانه با نمایشی پرزرق و برق از یک آینده وهم آلود آنها را درگیر دنیای خود کرده و از سرمایه انها بهره کشی نماید بلکه گسترش فرهنگ خدمت نه در شعار بلکه به شکل قواعد بازی برای شهروندان درآمده است و به عبارت دیگر هرکس خدمتی کند سودی خواهد برد .

محیط سه بعدی متاورسی

تاثیر آرای شهروندان بر روند توسعه

یکی از اصلی ترین نمادهای دموکراسی در هر جامعه ای آرا عمومی می باشد . اما نکته اینجاست که در متاورس ملی آرا عمومی شهروندان تنها برای اثبات دموکراسی و آزادی بیان به کار گرفته نشده است . بلکه هر رای تاثیری در توسعه و پیشرفت شهر مجازی ایران خواهد داشت .چراکه اساسا تمامی مسائل و امورات عمومی این شهر متاورسی با آرا عمومی به انجام می رسد و تنها شهروندان این شهر هستند که می توانند شرایط زندگی و توسعه آن را تعیین نمایند .
اما مهمترین نکته در بحث آرا عمومی شهروندان متاورس ملی ایران این است که آرا عمومی در تمامی مسائل از جمله مباحث اقتصادی و درآمدی نیز بسیار کاربرد دارد . به عنوان مثال در افزایش قیمت دوره ای زمین های مجازی از آرا عمومی استفاده می شود و رای اکثریت تعیین کننده قیمت نهایی زمین در هر دوره می باشد .

ساختار چالش ها

چالش ها : نقطه عطفی در متاورس ملی به شمار می روند که در هیچ کجای جهان و در هیچ نمونه متاورسی در کره خاکی مثل و مانندی ندارند . چالش ها دارای ساختاری متفاوت و پیچیده بوده و هر کدام از آنها دارای لایه هایی می باشند که شهروند را به خود درگیر نموده و در عین سودمندی مالی برای او فواید دیگری متناسب با نوع چالش نیز خواهند داشت .
به طوریکه در چالش ها که در لایه از گام های متاورس ملی ایران کیفیت و ماهیت شان دچار تغییر می شود کمترین ویژگی شان هیجان و جذابیت این چالش ها و رمزگشایی آنها برای شهروندان می باشد .
در وهله ی بعدی پاداش ها و هدایایی ست که گشایش این چالش ها نصیب شهروندان می شود و می تواند بسیار فراتر از خود چالش نیز باشد . و در آخر مفاهیم علمی و فکری که از حل چالش حاصل شده و حتی ممکن است به امتیازات و ارتقا سطحی در متاورس ملی بیانجامد.

خدمات تخصصی شهروندی

خدمات که یک اصل مهم در متاورس ملی به شمار می رود خود دارای دو وجه بوده . وجه اول خدمات متاورس ملی به شهروندان و وجه دوم خدمات شهروندان به یکدیگر .
که این خدمات به گونه ای ست که توسط افراد متخصص در تخصص خود ارائه می گردد و همین مساله باعث می شود تا خدماتی در متاورس ملی روبه رو گردیم که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در نتیجه چرخه خدمات چرخه اقتصاد را نیز به شکل منظم و مداوم و روبه رشد به حرکت در خواهد آورد .
از سوی دیگر خدمات تخصصی باکیفیت رضایت مشتریان را در بر خواهد داشت و در نتیجه رضایت  آن چیزی ست که هر شهروندی در پی آن به متاورس ملی ایران قدم می گذارد .

سطوح طبقه بندی

هر فعالیت سودمندی که باعث توسعه و پیشرفت جامعه گردد شایسته تقدیر و پاداش است و یکی از قوانین متاورس ملی در این باره چنین بیان می کند که شهروندانی که فعالیت های سودمندی در چالش ها و روزهای خاص برای توسعه و پیشرفت شهر مجازی ایران انجام دااده اند با کسب امتیازاتی به سطحی بالاتر ارتقا می یابند .
تداوم این نوع فعالیت ها باعث ارتقا بیشتر در شهر مجازی می گردد . هر سطحی دارای وظایف مسئولیت ها و اختیارات ویژه‌ی خود می باشد .

محیط متاورسی

دنیای سه بعدی

فراجهان مجازی اگر چه در آغاز با پلتفرم های دوبعدی نیز به دست کاربران خواهد رسید اما آنچه متاورس ملی را از دوران پیش از پیدایش خود متمایز می سازد دنیای سه بدی آن می باشد . که ظرفیت های بی شماری برای انواع مصارف شهروندان در زمینه های مختلف در خود دارا می باشد .
دنیایی که در آن علم به ناشناخته ها بهتر و بیشتر دسترسی یافته و امکان تجربه ناشدنی ها برای افراد زیادی ممکن می گردد . به علاوه امکان ورود به مکان های جدید و ایجاد ارتباطاتی هیجان انگیز از جمله مزایای دنیای سه بعدی می باشد .

سعید زاجکانی sz@irpsc.com

جهان موازی فرصتی برای کاستن باری ست که ما آدمیان بر دوش این جهان خاکی نهاده ایم تا آنچه را ویران کرده ایم را اینبار در متاورس رنگ به زیبایی و حسن معماری کنیم

محبوب ترین مقاله ها

<
>


حسین قدیری
حسین قدیدی

1401,خرداد 30

تشکر از زحمات شما پسیار عالی بود

برای ثبت نظر وارد شوید

ثبت نظر

 سعید زاجکانی

سعید زاجکانی

جهان موازی فرصتی برای کاستن باری ست که ما آدمیان بر دوش این جهان خاکی نهاده ایم تا آنچه را ویران کرده ایم را اینبار در متاورس رنگ به زیبایی و حسن معماری کنیم

بیشترین بازدید

متاورس استاندارد

استاندارد های متاورس

سعید زاجکانی

1401,خرداد 30

ادی آزاد شده در متارنگ آبادی تازه آزاد شده آبادی تازه آزاد شده در متارنگ آبادی ها در متارنگ آبادی ها در متاورس رنگ جزئیات آبادی ها در متارنگ خرید زمین آبادی آزاد شده

متاورس ملی

1401,مرداد 23