مرکز تجاری در متاورس

پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی نحوه مشاهده چشم انداز کسب و کار در سطح جهانی را تغییر می دهند و مرکز تجاری در متاورس نیز قرار است همین کار را انجام دهد

1401 , بهمن 13

مرکز تجاری در متاورس

متاورس آینده‌ای را نوید می‌دهد که در آن فروشگاه‌های مجازی در فضای دیجیتال وجود خواهند داشت و خریداران می توانند در یک تور مجازی سه بعدی محصولات مختلف را مرور کنند، امتحان کنند و بخرند.

مرکز تجاری در متاورس چگونه است؟

مرکز تجاری در متاورس هیچ تفاوتی با سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی که به آن‌ها عادت کرده‌ایم نخواهد داشت، به جز اینکه تجربه اینجا کاملاً آنلاین است. بدون مرز، مقررات سختگیرانه، یا موانع تجاری، هر کسی از هر کشوری می‌تواند در متاورس تجارت کند.

تجارت الکترونیک در متاورس چگونه خواهد بود؟

تجارت الکترونیک متاورس بسیار فراگیر خواهد بود. مشتریان، کارمندان و کاربران از راه دور می توانند در دنیای مجازی تعاملات لمسی داشته باشند.

برای مثال، ملاقات حضوری بین کارمندان بدون نیاز به حضور حضوری امکان پذیر است. همچنین، بدون ترک راحتی اتاق، مشتریان می‌توانند محصولات جدید را دنبال کنند، سفارشی‌سازی‌ها را امتحان کنند و حتی مکان‌ها را کاوش کنند. علاوه بر این، فرصت های تجاری که قوانین واقعیت فیزیکی را به چالش می کشند ، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. یک مورد استفاده پیش‌بینی شده داشتن یک ارائه داده مدل سازی شده به صورت سه بعدی است که می‌توانید با آن تعامل داشته باشید.

اقتصاد متاورس مبتنی بر فناوری بلاک چین و کلاس‌های دارایی مرتبط مانند NFT و رمزارز است. این بدان معناست که کسب‌وکارها باید منتظر آینده‌ای باشند که در آن بتوانند فروشگاه‌های VR خود را با خرید ملک به عنوان NFT و استفاده از رمز ارز برای قیمت گذاری کاتالوگ محصولات راه‌اندازی کنند.

چه چیزی را می توانید در متاورس معامله کنید؟

عملیات های تجاری که توسط متاورس ارائه می شود عبارتند از:

خدمات مجازی

در آینده، کسب‌وکارهای متاورس قادر خواهند بود نیازهای محصول و خدمات متاورس را برآورده کنند.
کسب‌وکارها اکنون می‌توانند لوازم جانبی VR را به مشتریانی بفروشند که می خواهند آواتارهای سه بعدی خود را سفارشی کنند و «مد» کنند.
شکارچیان مصنوعات می توانند در بازی ها ظاهر شوند تا به بازیکنان در تکمیل اهداف و کسب درآمد کمک کنند. راه‌های دیگری که کسب‌وکارها می‌توانند کار کنند، راهنمای تور در مکان‌های واقعیت مجازی مانند موزه‌ها یا پارک‌های موضوعی است.

دارایی های متاورس به عنوان NFT

کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از NFT برای فروش و خرید دارایی‌های مجازی در متاورس استفاده کنند.
توکن‌های غیرقابل تعویض، که اغلب به عنوان NFT شناخته می‌شوند، نوعی دارایی دیجیتال هستند که به خریدار مجوز مالکیت کالاهای مجازی را می‌دهند. آثار هنری دیجیتال، گیف‌ها، میم‌ها و توییت‌ها همگی در گذشته به عنوان NFT فروخته می شدند.
به دلیل تقاضای زیاد برای NFT های با ارزش بالا، کسب و کارها ممکن است فرصت های سرمایه گذاری را در متاورس پیدا کنند.

تبلیغات محصولات دنیای واقعی در VR

از طریق تبلیغات و تبلیغ واقعیت مجازی ، متاورس ممکن است به شکوفایی کسب‌وکارها در دنیای واقعی نیز کمک کند. بیلبوردهای دیجیتال خارج از فضاهای همکاری مجازی و قرار دادن محصولات در بازی های واقعیت مجازی نمونه هایی از تبلیغات هستند که در متاورس خواهید دید.
همچنین می‌توانید با پیشنهادهای تجاری قابل بارگیری که یادآوری محصول را در فروشگاه‌های فیزیکی بهبود می‌بخشد، تجربه‌های داستان سرایی نام تجاری پایان به انتها ایجاد کنید.

نحوه سرمایه گذاری در متاورس

سرمایه گذاری در دنیای متاورس از دو رویکرد امکان پذیر است. مستقیم یا غیر مستقیم.
شما می توانید با خرید زمین مجازی در متاورس ، خرید NFT های درون بازی و خرید توکن های متاورس، به طور غیرمستقیم روی متاورس سرمایه گذاری کنید.
روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در متاورس شامل سرمایه‌گذاری در شاخص متاورس (MVI) و خرید سهام مرتبط با متاورس می‌شود.

مرکز تجاری در متاورس

تنظیم دارایی های مجازی

سیستم‌های نظارتی مالی سنتی ، مانند مقررات اوراق بهادار، بانکداری، نقل و انتقال پول و کالاها، ممکن است برای دارایی‌های مجازی در متاورس، مانند NFTها اعمال شوند.
هنگامی که چنین دارایی هایی خرید و فروش می شوند، ممکن است مشمول مالیات های مختلفی از جمله مالیات بر درآمد و فروش شوند.

تنظیم رفتار در متاورس

سوال کلیدی دیگر این است که چه کسی محدودیت های قانونی رفتار در متاورس را تنظیم خواهد کرد. در این راستا، بسیاری از پروژه‌های متاورس حاوی شرایط خدماتی هستند که ادعا می‌کنند رفتار کاربر را به صورت قراردادی محدود می‌کنند و امکان تحریم‌هایی مانند تعلیق از پلتفرم و مصادره دارایی‌های درون‌جهانی را در صورت تخلف فراهم می کنند.

حریم خصوصی و امنیت سایبری

حریم خصوصی و امنیت سایبری دو نگرانی نوظهور دیگر با ابتکارات متاورس هستند. طراحان متاورس در حال اتخاذ قوانین حفظ حریم خصوصی و فرآیندهای انطباق شرکتی برای حل این مسائل هستند.

شرکت ها در متاورس چگونه معامله می کنند؟

متاورس با چالش ها و فرصت های تازه برای فعالیت در بازار مواجه خواهد شد.
پس از تغییر نام فیسبوک به Meta Platforms در اکتبر سال گذشته، که جرقه رقابت جهانی فضای مجازی را برانگیخت، مورگان استنلی به زودی اعلام کرد که تجارت در متاورس موضوع سرمایه گذاری بزرگ بعدی خواهد بود.
15 سال پیش، نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) و ابر تغییرات مشابهی را در بازار ایجاد کردند. این باعث شد که ارزش بسیاری از شرکت‌ها به شدت افزایش یابد و در عین حال رقابت بین شرکت‌های عمودی به سرعت افزایش یابد.
در حال حاضر، کسب و کارها در حال بررسی رشد شهاب سنگی بسیاری از صنایع هوشمند جدید هستند. شرکت ها همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا متاورس یک پلتفرم پایدار و پایدار برای تجارت و رشد اقتصادی است یا خیر.
با پیش بینی فرصت درآمدی 1 تریلیون دلاری در کمتر از یک دهه، کسب و کارها باید برای آینده ای تحت سلطه فراجهان آماده شوند.

متاورس و صنعت

متاورس به عنوان یک پلتفرم، ترکیبی از محاسبات فضایی و اینترنت، که جهان های فیزیکی را با استفاده از فناوری های فراگیر شبیه سازی می کند، تعریف می شود. هدف این تجربیات ایجاد تجربیات غنی و تعاملی برای کاربران، هم به صورت همزمان و هم به صورت فردی است.
شرکت‌های متعددی مانند Meta Platforms ، Microsoft، Decentraland، Epic Games، Unity، Pico Interactive، NVIDIA و حتی Autodesk در حال توسعه پلتفرم‌هایی برای تسهیل Metaverse هستند.
ابزارهای جدید آنها قرار است تعداد زیادی از موارد استفاده تجاری را به شرکت ها ارائه دهند . بسیاری از شرکت‌ها قبلاً برای آموزش، ارتقاء مهارت، ارزیابی، همکاری و نمایش محتوای خود در پلتفرم‌های فراگیر به واقعیت توسعه‌یافته (XR) روی آورده‌اند.
شرکت‌های عظیمی مانند NIKE ، مک‌دونالدز، وندیس ، آدیداس، گوچی، آکورا، و بسیاری دیگر نیز برای ارتباط با همکاران و مشتریان وارد مرز دیجیتال شده‌اند. شرکت‌های سرگرمی در سرتاسر جهان نیز برای تفریح، کنسرت، و بازی‌های تعاملی به فناوری همه‌جانبه روی آورده‌اند

نقش NFT ها، رمزنگاری و بلاک چین

بلاک چین یکی از فناوری‌های اساسی است که متاورس غیرمتمرکز را تقویت می‌کند، جایی که هیچ نهاد واحدی آن را نمی‌سازد، مالک آن یا پشتیبانی نمی‌کند.
این امر مستلزم یک معماری اساسی مبتنی بر بلاک چین است که در پلتفرم هایی مانند Decentraland، Insomnia Labs و Sandbox استفاده می شود. املاک و مستغلات در این پلتفرم ها دارایی های قابل معامله و مبتنی بر بلاک چین هستند.
کاربران می توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال و دارایی فروخته شده به عنوان NFT معامله کنند و اطمینان حاصل کنند که دارایی ها غیرقابل تعویض باقی می مانند و ارزش خود را حفظ می کنند که منجر به سه مورد استفاده اصلی برای عملیات تجاری می شود.

ارائه خدمات متاورس:

محصول و خدمات خود را برای مشاغل، یعنی پلتفرم های همکاری، خواهد داشت. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی را خریداری کنند تا آواتارهای سه بعدی خود را برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی شخصی سازی و لباس بپوشانند.
پارک‌های موضوعی و موزه‌ها نیز می‌توانند از انسان‌های دیجیتال به عنوان راهنمای تور استفاده کنند.

مرکز تجاری در متاورس

فروش دارایی های متاورسی به عنوان NFT

NFT ها به خریداران امکان خرید و فروش محتوای دیجیتال مرتبط با بلاک چین را می دهند. یک کلاس دارایی دیجیتال که به طور فزاینده ای محبوب است، مردم آنها را به عنوان توییت، میم، GIF و آثار هنری فروخته اند.

محصولات را تبلیغ کنید

تبلیغات و بازاریابی VR همچنین می‌تواند با راه‌حل‌هایی مانند بیلبوردهای دیجیتالی در فضاهای همکاری مجازی تا قرار دادن محصولات در بازی‌های واقعیت مجازی، رشد کسب‌وکار را افزایش دهد.
علاوه بر این، شرکت هایی مانند نایک شروع به تولید محصولات فیژیتال در فروشگاه مفهومی خود در سئول، کره جنوبی کرده اند که مربیان را از NFT های دیجیتال به محصولات فیزیکی و بالعکس تبدیل می کند.

تنظیم تجارت در متاورس

علیرغم آینده امیدوارکننده، تجارت و تجارت متاورس با چالش‌های مهمی مواجه خواهد شد که آن را برای نهادهای نظارتی دشوار می‌کند. مسائل مرتبط با ارزش‌های نامنظم ارزهای دیجیتال ممکن است نیاز به اقدامات ویژه برای محافظت از سرمایه‌گذاران در حال حاضر و در آینده نزدیک داشته باشد.
خطراتی برای برندهای بزرگ و رهبران بازار نیز ممکن است به دلیل قوانین ضد تراست و تبلیغات غیرمجاز در Metaverse ایجاد شود.
برخی گمانه زنی می کنند که حرکت از سوی شرکت های بزرگ می تواند کار را برای برندهای کوچکتر و در حال ظهور دشوار کند. اتهامات مربوط به مجوز محصول و اختلافات فناوری قبلاً در سال های اخیر به Meta Platforms و ByteDance وارد شده است.
در نهایت، انتظار می رود متاورس به تکرار بعدی بازار آزاد تبدیل شود. ریسک‌ها و فرصت‌های مشابهی خواهد داشت که منجر به مداخله نظارتی برای اطمینان از شیوه‌های معاملاتی صحیح می‌شود.
سازمان‌هایی که استانداردهایی را برای صنعت تعیین می‌کنند، از جمله انجمن استانداردهای Metaverse ، IEEE، انجمن XR و گروه Khronos ، و O3DF، در میان سایرین، همچنان به جمع‌آوری صنعت جهانی فناوری برای ایجاد معیارهای قابلیت همکاری، امنیت، ایمنی، اخلاقیات و حریم خصوصی برای کاربران آینده است.

مرکز تجاری در متاورس

نتیجه گیری در خصوص مرکز تجاری در متاورس

متاورس همیشه در حال تغییر است و پیشرفت های جدید زیادی در راه است. ما در میانه یک تغییر بزرگ از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی هستیم. در حالی که پتانسیل بسیار زیاد است، عاقلانه است که قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری بزرگ، یک مطالعه گسترده انجام دهید.

لینک مقاله:

trading-center-in-metaverse

محمد فلاح Fallah@ad.irpsc.com

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

محبوب ترین مقاله ها

<
>


حسین قدیری
حسین قدیدی

1401,خرداد 30

تشکر از زحمات شما پسیار عالی بود

برای ثبت نظر وارد شوید

ثبت نظر

محمد فلاح

محمد فلاح

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

بیشترین بازدید

متاورس استاندارد

استاندارد های متاورس

سعید زاجکانی

1401,خرداد 30

ادی آزاد شده در متارنگ آبادی تازه آزاد شده آبادی تازه آزاد شده در متارنگ آبادی ها در متارنگ آبادی ها در متاورس رنگ جزئیات آبادی ها در متارنگ خرید زمین آبادی آزاد شده

متاورس ملی

1401,مرداد 23