اولین متاورس ملی

اولین متاورس ملی، متارنگ نام دارد که درواقع میتوان گفت در حد یا حتی بسیار بهتر از نمونه های متاورس آپلند است که تنها در نامش با متاورس آپلند اشتراک دارند

1401 , بهمن 14

اولین متاورس ملی

اولین متاورس ملی چیست؟

اولین متاورس ملی یا همان متارنگ، پلتفرم ایرانی متارس است که در آن خدمات 2بعدی و 3بعدی ارائه میشود. متارنگ دارای چند فاز متفاوت است که اولین فاز آن اجرای ساختار خرید و فروش با جزئیات ویژه و خاص خود را در برمیگیرد.
زمین های قابل خرید و فروش متارنگ فقط در داخل کشور میباشد و در نخستین گام اجرایی تمامی IP های خارجی مسدود و تحریم میشوند و قابلیت خرید و فروش زمین را نخواهند نداشت. این موضوع در راستای افزایش امنیت متارنگ و جلوگیری از ناامن شدن محیط آن انجام میگیرد.

فازها

طراحی ساختار متارنگ کاملا هدفمند بوده و باعث جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جویی در زمان میشود.این ساختار شامل 3 فاز اولیه و 3 گام تخصصی میباشد که در مرحله ی اجرا است.

پاداش ها

متارنگ در فاز اول اجرایی و نسخه بتا جوایز و پاداش های فراوانی برای کاربران اولیه در نظر گرفته است. این پاداش ها باعث میشود که کسانی که جزو اولین کاربران متارنگ بودند، بتوانند خروجی بالایی از آن داشته باشند.

تفاوت اولین متاورس ملی با متاورس خارجی چیست؟

متارنگ نسبت به سایر متاورس های جهان، پلنفرمی بسیار فراتر و هدفمند تر است و هدف اصلی متارنگ اشتغالزایی و کاهش بیکاری جوانان ایرانی است و بدون شک در سال جاری قابلیت ایجاد هزاران شغل را خواهد داشت.

  اولین متاورس ملی

اشتغال در متارنگ چگونه است؟

همانطور که میدانید متاورس رنگ، اولین متاورس ملی است اما بااین حال با اطمینان میتوان گفت که متارنگ آینده ی بسیار درخشانی در اشتغالزایی ایران خواهد داشت؛ زیرا در متارنگ برای تمامی حرفه ها و تخصص ها کار وجود دارد و هرکس با هر تخصصی میتواند به صورت حرفه ای در متارنگ فعالیت کند. حتی افراد میتوانند در حوزه ی تخصص و دانش خود کارفرما باشند و برند خود را داشته باشند و از این طریق نه تنها برای خود بلکه برای دیگران اشتغالزایی کند.

درست است که متارنگ یک دنیای موازی و دنیای مجازی است و در اشتغالزایی هیچ محدودیتی ندارد و قابلیت اجرای تمامی ایده ها و شغل ها را دارد، اما بااین حال این پلتفرم در حوزه ی اشتغالزایی محدودیت های خاص خود را دارد و در آن فقط شغل و ایده هایی که مطابق با جمهوری اسلامی باشد قابل اجرا است.
بااین حال بعضی از مشاغل قابلیت ورود به متارنگ را در استارت ندارند اما امیدواریم در آینده الگوریتم هایی طراحی شود که در متاورس رنگ حضور مستقیم داشته باشند. برای مثال در دنیای واقعی بعضی مشاغل نیاز به مجوز دارند و این طبیعی است که این مشاغل در متاورس رنگ نیز به مجوز نیاز داشته باشند و باید مجوز خود را ارئه دهند و احراز شوند.
اما بعضی مشاغل مانند برنامه نویسی، طراحی های سه بعدی و آی تی نیاز به مجوز ندارند و بدون مجوز نیز قابلیت اجرا در متاورس رنگ را دارند. در این دسته از مشاغل شما میتوانید به راحتی شغل خود را ثبت کنید.
بعضی از مشاغل به پایه و اساس نیاز دارند؛ همانطور که در دنیای واقعی و فیزیکی برای ارائه ی محصول خود به مغازه و انبار و دفتر فروش نیاز دارید در متاورس رنگ نیز باید برای طراحی محیط شغلی خود، زمین هایی را در متاورس رنگ تهیه کنید و محصولات خود را ارائه دهید.

آینده ی اشتغال متاورس رنگ چیست؟

در دنیای موازی و مجازی متاورس رنگ شغل و اشتغالزایی میتواند محدوده ی گسترده ای را به خود اختصاص دهد و هرکسی که تخصص یا دانشی داشته باشد و بتواند خدمات یا کالای مجازی را ارائه دهد میتواند در متاورس رنگ شغلی داشته باشد و شروع به اشتغالزایی کند. متارنگ به عنوان اولین متاورس ملی تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان میکند.
البته باید در نظر گرفت که اشتغالزایی برای بعضی سنین محدود است اما در دنیای مجازی متاورس رنگ سعی شده است که برای تمامی افراد اشتغالزایی انجام شود حتی کسانی که دانش و تخصص کمی دارند؛ مانند کسانی که میتوانند محتوایی را ترجمه کنند و محتوایی را ارائه دهند یا کسانی که میتوانند چالشی طراحی کنند یا بازی ای را طراحی کنند که قابلیت اجرا داشته باشد. برای این تولید کنندگان هم اشتغال است و میتوانند محصولات خودشان را در دنیای مجازی ارائه دهند و حتی میتوانند ایجاد اشتغال کنند و برای محصولات خود فروشنده بگیرند.
اکنون که در فاز اول متاورس رنگ هستیم اشتغال محدودیتی ندارد چه بسا زمانی که به فاز دوم متاورس رنگ برسیم. بی شک متاورس رنگ توانایی ایجاد هزاران شغل را خواهد داشت به صورتی که کاربران میتوانند یک یا چند شغل داشته باشند و به طور همزمان در چند حوزه اشتغال داشته باشند. این افراد میتوانند درآمدی متناسب با ارز ملی داشته باشند و حتی میتوانند این ارز را از دنیای مجازی خارج کنند و در دنیای فیزیکی از آن استفاده کنند.

  اولین متاورس ملی

هدف متاورس رنگ چیست؟

همانطور که گفته شد متاورس رنگ اولین متاورس ملی است که برای استفاده در کشور ایران و شهروندان ایرانی طراحی شده است. هدف متاورس رنگ محافظت از مال و ثروت ایرانیان است و به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور، بالا بردن تراکنش های مالی، بهبود صادرات کشور و ارتباطات کشور ایران با سایر کشورها طراحی شده است. به همین جهت باید از ارز ریال استفاده کنیم تا علاوه بر جلوگیری از بی ارزش شدن ریال، به افزایش ارزش ریال نیز کمک کنیم و به کشورهای دیگر وابستگی نداشته باشیم.

نقش ریال در اولین متاورس ملی چیست؟

ریال در متاورس رنگ نقش بسیار مهمی دارد. یکی از دلایل اهمیت آن این است که ارز مورد استفاده در کشور ایران ریال است و دنیای مجازی و متاورس رنگ درحال ادغام با دنیای فیزیکی است؛ بنابراین ارز مورد استفاده در آن باید ریال باشد تا در دنیای فیزیکی قابل استفاده باشد.
از سوی دیگر شما برای خارج کردن دارایی نیاز به ارز بومی کشور دارید و اگر از ارزهای دیگر استفاده میکردیم باید به کشورهای دیگر کمیسیون پرداخت میکردیم و در متاورس رنگ با استفاده از ارز ریال از پرداخت کمیسیون جلوگیری کردیم.

  اولین متاورس ملی

لینک مقاله:

the-first-national-metaverse

محمد فلاح Fallah@ad.irpsc.com

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

محبوب ترین مقاله ها

<
>


حسین قدیری
حسین قدیدی

1401,خرداد 30

تشکر از زحمات شما پسیار عالی بود

برای ثبت نظر وارد شوید

ثبت نظر

محمد فلاح

محمد فلاح

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

بیشترین بازدید

متاورس استاندارد

استاندارد های متاورس

سعید زاجکانی

1401,خرداد 30

ادی آزاد شده در متارنگ آبادی تازه آزاد شده آبادی تازه آزاد شده در متارنگ آبادی ها در متارنگ آبادی ها در متاورس رنگ جزئیات آبادی ها در متارنگ خرید زمین آبادی آزاد شده

متاورس ملی

1401,مرداد 23