دانشگاه متاورس ایران

هر روز فن آوران، توسعه دهندگان و مدیران کسب و کار بررسی می کنند تا پیش بینی کنند که متاورس با چه سرعتی پیشرفت می کند.

1401 , بهمن 14

  دانشگاه متاورس ایران

متاورس به‌عنوان شبکه‌ای از جهان‌های مجازی سه بعدی همه جانبه، این پتانسیل را دارد که نحوه معاشرت، بازی، خرید و همچنین یادگیری و ایجاد و کار را از طریق دانشگاه متاورس ایران تغییر دهد.

دانشگاه متاورس ایران چیست؟

در این پست، لحظاتی را به برخی از موارد استفاده عملی و مزایایی که در حال حاضر در محل کار مشاهده می‌کنیم، اختصاص می‌دهیم از همکاری با همکاران دورکاری گرفته تا ایجاد راه‌های جدید برای جذب مشتریان در دانشگاه متاورس ایران .

همکاری بهتر در دانشگاه متاورس ایران

یکی از نویدبخش ترین زمینه ها، همکاری مجازی است. با این کار تیم ها در فضاهای کاری سه بعدی که شبیه دفاتر واقعی هستند گرد هم می آیند و با استفاده از آواتارهای دیجیتال رو در رو با یکدیگر تعامل دارند.
مشخص شده است که کار در یک فضای سه بعدی، حتی اگر مجازی باشد، کیفیت همکاری را بهبود می بخشد و انسجام تیم را نسبت به تماس های ویدیویی افزایش می دهد و آن را برای مشاغل با نیروی کار پراکنده جذاب می کند.
فضاهای کاری نباید اتاق کنفرانس استاندارد شما باشند. اسکرام‌ها و کارگاه‌های روزانه می‌توانند در فضاهای سفارشی، با ابزارهای درون جلسه و طراحی صدای فضایی اختصاصی آن‌ها برای تقویت غوطه‌وری، انجام شوند.
از آنجایی که با محدودیت‌های فضا و هزینه‌های دنیای فیزیکی مواجه نیستید، چرا تیم خود را در باغ، جزیره یا اقامتگاه کوهستانی ملاقات نکنید؟
به عنوان مثال،T-Systems آلمان، کارگاه های تفکر طراحی را در طیف وسیعی از مکان های مجازی برگزار می کند و تیم های راه دور خود را برای همکاری با کیفیت بالا بدون نیاز به سفر گرد هم می آورد.

ویترین محصولات جذاب

بسیاری از سازمان ها فضاهای سفارشی را برای استفاده نه تنها توسط کارکنان خود بلکه به عنوان مکان هایی برای تعامل با مشتری ساخته اند.
بازاریابان محصول هنگام طراحی ویترین در متاورس از آزادی بیشتری برخوردار هستند. سناریوهایی که در مقیاس بزرگ، بسیار گران یا خطرناک برای ایجاد در دنیای واقعی هستند، می توانند به راحتی به شکل مجازی ایجاد شوند.
IQM Quantum Computers یک تجربه واقعیت مجازی سفارشی ساخته است که در آن بازدیدکنندگان می توانند آنچه را که در داخل یک کامپیوتر کوانتومی اتفاق می افتد کشف کنند. این یک مثال عالی از نحوه استفاده از ویژگی های فراگیر متاورس برای تبدیل موضوع پیچیده به یک داستان و تجربه جذاب است.   دانشگاه متاورس ایران

یادگیری همه جانبه در دانشگاه متاورس ایران

ویژگی های غوطه ور متاورس در آموزش و پرورش رسمی نیز به چشم می خورد. تجارب یادگیری خوب در VR می تواند به یک یادگیرنده غیرفعال کمک کند تا به یک یادگیرنده فعال تبدیل شود که احتمال دارد بعداً آموخته های خود را به خاطر بیاورد.
یادگیری مبتنی بر VR همچنین برای آموزش کارکنانی که با مواد بالقوه خطرناک یا فرآیندهای تولید کار می کنند مفید است. Konecranes، یک گروه پیشرو در جهان از مشاغل بالابر، یک تمرین آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی در Glue را برای پشتیبانی از آموزش بر روی یک بالابر طناب مصنوعی ایجاد کرده است.
تجربه‌های یادگیری متاورس مانند اینها نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزار متوسطی هستند، همیشه در دسترس هستند و می‌توانند به‌طور کارآمد برای زبان‌آموزان در سراسر جهان مقیاس شوند.

شبیه سازی های بازاریابی و اجتماعی

در نهایت، اگر شما یک بازاریاب یا مدیر محصول هستید، متاورس ابزار قدرتمندی برای سنجش نحوه تعامل مشتریان با محصولات و تجربیات جدید شما است.
به جای اینکه از مردم نظرشان را بپرسید، می‌توانید موقعیت‌ها و سناریوها را در VR شبیه سازی کنید و ببینید مردم واقعاً چگونه رفتار می‌کنند و از محصول شما استفاده می‌کنند. حتی ممکن است برندها قبل از عرضه نسخه آجر و ملات در دنیای واقعی، یک مفهوم فروشگاه جدید را به صورت مجازی آزمایش کنند.

آموزش عالی در دانشگاه متاورس ایران

آموزش عالی دانشگاه متاورس ایران در مورد ایجاد تجربیات یادگیری همه جانبه است. به زودی دانش آموزان در متاورس شرکت خواهند کرد.
پلتفرم های مجازی همه جانبه دو دهه است که وجود دارند. شاید بعضی ها Second Life را به یاد بیاورند، یک پلتفرم چندرسانه ای آنلاین که به افراد اجازه می داد برای خود آواتار بسازند و یک زندگی مجازی در دنیای مجازی داشته باشند.
در سال 2003، زمانی که Second Life راه اندازی شد، این یک ایده بدیع بود و به همین دلیل، چند دانشگاه آزمایش ایجاد چند کلاس مجازی و آواتار را انجام دادند. با این حال، فناوری مورد نیاز هنوز وجود نداشت.
ترکیبی از مقاومت اکثریت در برابر چنین ایده ای و شاید مهم ترین دلیل، چالش های فناوری شبکه، دنیای مجازی را در حالت آماده باش قرار داد.
تقریباً 20 سال بعد، متاورس را می توان به عنوان شبکه ای از جهان های مجازی سه بعدی با تمرکز بر ارتباطات اجتماعی تعریف کرد. فیس‌بوک (با نام تجاری متا)، مایکروسافت و دیگران متاورس و معنای امروزی آن را به‌عنوان دنیای مجازی تعریف می‌کنند که فاز بعدی اینترنت یا Web 3.0 را آغاز می‌کند.
برای رسیدن به این هدف، متاورس به یک شبکه قدرتمند و سریع نیاز دارد. و اینجا جایی است که 5G برای موسسات عالی مرتبط می شود.
فناوری شبکه قدرتمند 5G با تأخیر کم و محاسبات لبه با دسترسی چندگانه (MEC) نقش مهمی در کارایی تجربه متاورس ایفا خواهد کرد. پردیس متاورس می‌تواند از یادگیری دیجیتال، گسترش فرصت‌های آموزشی و تحصیلی با فعال کردن تجربیات یادگیری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی کند و به دانشگاه متاورس ایران جان بخشد.
دانشگاه متاورس ایران یک محیط همه جانبه دانشگاهی است که فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دوقلوی دیجیتالی یک محوطه فیزیکی را ترکیب می کند و در آن دانشجویان و اساتید می توانند از طریق Digital Twin خود با یکدیگر تعامل داشته باشند، که یک نمایش دیجیتالی از خودشان است.
چشم انداز دانشگاه متاورس ایران را قادر می سازد تا میلیاردها دلار را در سطح جهانی آموزش دهند و همه مزایای معمول را اما با کسری از قیمت ارائه دهند.

  دانشگاه متاورس ایران

دانشگاه متاورس ایران برای آموزش کسب و کار و همکاری بین رشته ای

به گفته روسای دانشکده بازرگانی، از فناوری‌هایی که متاورس را تشکیل می‌دهند، واقعیت مجازی فناوری است که امیدوارکننده‌ترین فناوری است که در آموزش مدیریت تحصیلات تکمیلی ادغام می‌شود.
تغییر در آموزش، تأکید بیشتری بر بین رشته‌ای بودن می‌آورد. بینش رشته‌هایی مانند علوم انسانی، علوم طبیعی، مهندسی، طراحی و علوم سیاسی در میان سایر موارد ممکن است در متاورس زمین بازی آسانی پیدا کند که دانش‌آموزان می‌توانند خود را غرق کنند و در زمینه‌های مختلف تعامل داشته باشند.
همچنین فرصتی برای بازتعریف بین المللی سازی وجود دارد. دنیای مجازی هیچ مرز جغرافیایی ندارد.
متاورس فرصت‌های جدیدی را برای آینده کالج‌ها و دانشگاه‌ها باز می‌کند، از جمله کار مشترک نه تنها برای دانشجویان و دانشگاهیان از دانشگاه‌های مختلف، بلکه از کشورهای مختلف.
سخنرانان مهمان بین المللی می توانند به راحتی به یک برنامه چند مکانی مجازی در دانشگاه متاورس ایران ملحق شوند و گفتگوها و سخنرانی های کنفرانسی را به عنوان یک آواتار مجازی یا یک دوقلو دیجیتال ارائه دهند.
این همچنین می‌تواند ردپای کربن مؤسسات را کاهش دهد و در شکلی از آموزش شرکت کند که ممکن است توسط دانش‌آموزان امروزی، یعنی نسل بعدی رهبران پایدار، پشتیبانی شود.
در آینده، بیش از هر زمان دیگری، تقاضای زیادی برای رهبران تحول آفرین وجود خواهد داشت. این در دست موسسات آموزش عالی امروزی است که چنین رهبرانی را با استفاده از آخرین فناوری آموزشی آماده کنند و این به معنای پذیرش فناوری های جدید مانند متاورس و انتقال پردیس فیزیکی به دانشگاه متاورس ایران است.

  دانشگاه متاورس ایران

نتیجه گیری در خصوص دانشگاه متاورس ایران

با ادامه یافتن شرکت‌ها در راه‌هایی که می‌توانند کسب‌وکار خود را در متاورس بسازند و راه‌اندازی کنند، این احتمالات همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد.

لینک مقاله:

metaverse-university-of-iran

محمد فلاح Fallah@ad.irpsc.com

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

محبوب ترین مقاله ها

<
>


سعید زاجکانی
حسین قدیدی

1401,خرداد 30

تشکر از زحمات شما پسیار عالی بود

برای ثبت نظر وارد شوید

ثبت نظر

محمد فلاح

محمد فلاح

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

بیشترین بازدید

متاورس استاندارد

استاندارد های متاورس

سعید زاجکانی

1401,خرداد 30

ادی آزاد شده در متارنگ آبادی تازه آزاد شده آبادی تازه آزاد شده در متارنگ آبادی ها در متارنگ آبادی ها در متاورس رنگ جزئیات آبادی ها در متارنگ خرید زمین آبادی آزاد شده

متاورس ملی

1401,مرداد 23