دفتر متاورس رنگ

حضور در میان بزرگان عرصه ی متاورس و قد برافراشتن به عنوان متاورس ملی ایران عنوانی ست که برازنده ساختارِ متاورسی می باشد که بر پایه های خود استوار بوده و بتواند شکل جدیدی از متاورس را که در هیچ کجای جهان مثل و مانند آن وجود ندارد را به دنیای مدرن عرضه نماید.

1401 , بهمن 14

دفتر متارنگ

تاثیر متاورس در اقتصاد

از مهم ترین مزایا و اهداف تمام متاورس های جهان اقتصاد می باشد که باید ابتکار عمل داشته و در این مسیر پیشرو باشد .
اگر چه کشور عزیزمان ایران به دلایل مختلف دچار محدودیت های بسیاری در امکانات و فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری می باشد . در چنین شرایطی ساختن متاورس ملی به گونه ای که تماما با هزینه ی دولتی و بودجه هنگفت ایجاد شده باشد , نه تنها کار مبتکرانه ای نیست بلکه مسیری اشتباه و به سوی تباه کردن سرمایه های ملی ایران می باشد . بنابراین کار سخت از جایی آغاز می شود که سازندگان متاورس رنگ خود را در این میدان تک و تنها دیده و با اتکا بر توان و دانش بومی خود و سرمایه های بخش خصوصی به این اقدام بزرگ دست زنند .
اما به خود متکی بودن نیز نیازمند مدیریتی هوشمندانه و نقشه ی راهی دقیق می باشد تا با گذر از انواع چالش ها و بحران ها بتوان از میان سنگی سخت , الماس درخشانی را بیرون آورد . که فخر همه ی عالم بوده و نقطه قوت ایران عزیزمان در عرصه های مختلف جهانی باشد .
به همین خاطر , بها دادن به پتانسیل نیروهای جوان و مستعد , یکی از روش هایی ست که می تواند علاوه بر کم کردن هزینه های تولید , به یک سرمایه گذاری بلند مدت و ارزشمند مبدل گردد که تضمین کننده ی چرخش , چرخ این دستاورد ملی برای آینده باشد .
تبعیت از قوانین رسمی کشور و تابوهای فرهنگ عمومی مردم ایران از دیگر عواملی ست که می تواند پشتوانه ی محکمی برای ساختن متاورس رنگ باشد . به طوری که در این پروژه سعی شده است تا شهروندان و کاربران این متاورس با اطمینان و اعتماد کامل وارد آن شوند و به سرمایه گذاری و فعالیت در این حوزه بپردازند .
از این رو در این سیستم نخستین پروژه ی سه بعدی که بر مبنای واقعیتی کاملا فیزیکی و قابل لمس ساخته شده است , بنای دفتر متاورس رنگ با جزئیات کامل در دنیای موازی می باشد که همانند نخستین دفتر کار متارنگ در فیزیک , به شکل کاملا سه بعدی و شبیه سازی شده ایجاد گشته است .

  دفتر متارنگ

ساختار حبابی در متاورس رنگ

یکی از تفاوت های عمده ی سیستم متارنگ با سایر متاورس های جهان در شکل و ساختار شهرهای مجازی آن می باشد . به نحوی که در این ساختار به جای استفاده تخت و دوبعدی از پلیگان ها در شهر مجازی , هر یک از آنها در درون حبابی قرار داده شده است , که هر حباب دارای ویژگی ها و دنیای منحصر به خود می باشد و هر شهروند متارنگ که صاحب ملکی در این متاورس می گردد , ملک خود را در درون حبابی محصور می یابد .
این ساختار حبابی در متارنگ به گونه یست تا شهروندان حریم خصوصی انحصاری خود را با امنیت کامل فراهم داشته و از طرف دیگر آزادی فردی افراد مخل آسایش و امنیت دیگران نگردد .
همه ی اینها در حالیست که مالک حباب می تواند از طریق ایجاد شکاف که بر طبق قوانینی ویژه امکان پذیر است به دیگر حباب ها راه ایجاد نموده و ارتباط خود را با دیگر شهروندان حفظ نماید .
یکی دیگر از ویژگی های ساختار حبابی متارنگ وجود دو لایه در این حباب می باشد که اولی شامل لایه رویین و هم کف بوده و دومی به لایه زیرین اختصاص دارد . لازم به ذکر است استفاده از لایه زیرین نیز با قوانین خاصی انجام می پذیرد که در مقالات بعدی به شرح آن پرداخته خواهد شد .
اما وجه ارتباط میان ساختار حبابی با موضوع مقاله پیش رو , در قرارگیری این دفتر کار در درون یک حباب می باشد . که از آن می توان به عنوان اولین نمونه ساخته , پرداخته شده از یک ملک در درون حباب یاد کرد .
البته لازم به یادآوری ست که متاورس رنگ برای توسعه و پیشرفت دنیای موازی خود , به صورت گام به گام حرکت نموده و مطابق با شرایط فناوری و نیازهای آماری به دست آمده از خواسته شهروندان اش , پیش می رود . به همین خاطر با در نظر گرفتن پلتفرم های قابل دسترس برای شهروندان , خدمات خود را در مراحل متمادی ارائه می دهد . تا در این مسیر عدم وجود امکانات لازم مانع از دستیابی به فرصت های اقتصادی و شغلی برای ایرانیان عزیز نگردد . دفتر متارنگ

نمونه‌ی ساخته شده از دفتر متاورس رنگ

نمونه ی ساخته شده از دفتر متاورس رنگ که با آخرین تکنولوژی های روز جهان تدوین گردیده را می توان نشانی از پیشگامی و آینده نگری سیستم متارنگ دانست . چراکه آماده سازی چنین پروژه ی زمانبری با توجه به ظرفیت های موجود در کشور می تواند از بسیاری جهات در توسعه فناوری و برطرف نمودن ایرادات احتمالی کمک کننده باشد .
در این دفتر می توان شاهد نمایشی از فعالیت تیم توسعه دهنده متارنگ بود که با استفاده از شبیه سازی سه بعدی , شبکه ی متصل و مرتبط از فعالیت هر یک از کارکنان وجود دارد که با استفاده از آواتارهای آنان می توان فعالیت را به صورت دورکاری انجام داده و در صرف بسیاری از هزینه ها صرفه جویی نمود .
به علاوه اینکه تمامی امور این دفتر به صورت مجازی بوده و نیاز به هیچ فعالیت فیزیکی در آن وجود ندارد , بسیاری از تست ها و آزمایشات مورد نیاز برای پروژه نیز به صورت مجازی و با استفاده از اکولوس و VR و AR انجام می گیرد . که این مساله می تواند باعث گردد تا محققان برای دستیابی به یافته های جدیدتر و توسعه فناوری , آزادی عمل بیشتری داشته باشند .

  دفتر متارنگ

لینک مقاله:

metaverse-rgb-office

محمد فلاح Fallah@ad.irpsc.com

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

محبوب ترین مقاله ها

<
>


حسین قدیری
حسین قدیدی

1401,خرداد 30

تشکر از زحمات شما پسیار عالی بود

برای ثبت نظر وارد شوید

ثبت نظر

سعید زاجکانی

سعید زاجکانی

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

بیشترین بازدید

متاورس استاندارد

استاندارد های متاورس

سعید زاجکانی

1401,خرداد 30

ادی آزاد شده در متارنگ آبادی تازه آزاد شده آبادی تازه آزاد شده در متارنگ آبادی ها در متارنگ آبادی ها در متاورس رنگ جزئیات آبادی ها در متارنگ خرید زمین آبادی آزاد شده

متاورس ملی

1401,مرداد 23