انجمن متاورس ایران

متاورس اینترنت همه جانبه، خدمات دیجیتال را برای هر صنعت در سراسر ایران متحول می کند.

1401 , بهمن 13

انجمن علمی متاورس ایران

انجمن متاورس ایران در میانه یک تغییر واقعیت مجازی قرار دارد که اینترنت را که امروز می شناسیم به شبکه سه بعدی دنیا تبدیل می کند.

انجمن متاورس ایران چیست؟

انجمن متاورس ایران، انجمنی است که از نوآوری و همکاری لازم برای تسریع توسعه این صنعت حمایت می کند.
هدف این انجمن بهبود محیط سیاست عمومی است تا شبکه‌های متاورس بتوانند پیشرفت کنند. امروزه موانعی بر سر راه این پیشرفت ها وجود دارد با این حال متارنگ تمام تلاش خود را برای از بین بردن این موانع کرده است.
در این انجمن می توانید هر سوالی در خصوص متاورس دارید بپرسید و در زمان کوتاهی به جواب سوال خود برسید.
همچنین اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید می توانید به سوالات دیگران پاسخ دهید.

علاقه ی کاربران ایرانی به متاورس

کاربران ایرانی به تازگی از متاورس استقبال کرده اند. این علاقه پس از سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و افزایش ارزش توکن های این پلتفرم ها افزایش یافته است. اکنون هر یک از برندهای مطرح با تبدیل شدن به متاورس و گردهمایی های مجازی ترغیب شده اند تا با ایجاد ساختمانی در این فضا ارتباط بهتری با کاربران خود برقرار کنند.
رضا سلطانی معتقد است با توجه به سرمایه گذاری های کلان شرکت های پیشرو در آینده تعاملات انسانی بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت.

کاربران انجمن متاورس ایران

این آمار، بینش و ویژگی های کاربران متاورس را نشان می دهد. این کاربران در حال بازی، زندگی و استفاده از انجمن متاورس ایران هستند. بر اساس اپلیکیشن‌های موبایل و داده‌های مختلف دستگاه، برترین دستگاه موبایل برای کاربران متاورس در ایران سامسونگ گلکسی A10s است.
در زیر به بررسی کاربران انجمن متاورس ایران میپردازیم:

سن:

⦁ 55 سال به بالا: 0.1 %
⦁ 45 تا 54 سال: 0.1 %
⦁ 35 تا 44 سال: 0.3 %
⦁ 25 تا 34 سال: 71.8 %
⦁ 18 تا 24 سال: 27.7 %

جنسیت:

⦁ مرد: (92.8%)
⦁ زن: (7.2%)

دستگاه های برتر:

⦁ سامسونگ گلکسی A10s
⦁ سامسونگ گلکسی A11
⦁ سامسونگ گلکسی A21s
⦁ سامسونگ گلکسی A12
⦁ سامسونگ گلکسی A20s

حامل های پیشرو:

⦁ مخابرات سیار
⦁ MTN
⦁ ارتباطات رایتل

اهمیت و تاثیر انجمن متاورس ایران

یک فعال اقتصادی به اهمیت و تاثیر متاورس در حوزه آموزشی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین کاربردهای متاورس در صنعت آموزش، کاهش هزینه های برگزاری کلاس های آموزشی است.
مهداد خاتمی با اشاره به اینکه نقش متاورس در صنعت گردشگری روز به روز در حال افزایش است، گفت: ایده متاورس در دهه 1990 ظاهر شد، نقش متاورس در صنعت گردشگری از قبل آغاز شده بود. اما با شیوع کووید، زمانی که برنامه‌های گردشگری بسته شد، جهت‌گیری گردشگری به سمت سفر در دنیای فراجهانی تسریع شد، زیرا ایده سفر در دنیای مجازی می‌تواند به نحوه مواجهه گردشگران با مکان‌های دیگر کمک کند.
وی اظهار داشت: ایده سفر در دنیای مجازی حتی می تواند جایگزین تعدادی از سفرهای فیزیکی شود که در این صورت صنعت گردشگری متضرر نمی شود.
همچنین وی خاطرنشان کرد: شرکت ها در حال توسعه زیرساخت ها برای ارائه تسهیلات گردشگری در متاورس های موجود و جدید هستند.
وی با بیان اینکه متاورس رابط بین دنیای فیزیکی و زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت است، گفت: شاید بتوان بهترین و مفیدترین رویکرد متاورس را در رابطه با آموزش تعبیر کرد. "

تاثیر انجمن متاورس ایران

آموزش در متاورس به چه صورت است؟

در حال حاضر برای کسب تخصص در یک زمینه خاص باید چندین هزار ساعت آموزش حرفه ای طی شود. این تکه های آموزشی پراکنده هستند.
کلاس‌های آنلاین، کلاس‌های حضوری، کتاب‌ها، جزوه‌ها، تست‌ها و همه این‌ها در پلتفرم‌های جداگانه ارائه می‌شوند. حالا تصور کنید که می‌خواهیم برای یک رشته خاص در دنیای متاورس یاد بگیریم؛ مثلاً در یک مکان خاص تر.
سرگرمی‌های زیادی وجود دارد که در زمان‌ها یا مکان‌های خاصی به آنها دسترسی نداریم، مثلاً افرادی که در مناطق استوایی زندگی می‌کنند نمی‌توانند ورزش‌های زمستانی یا تفریحی را در محل زندگی خود داشته باشند مگر اینکه به یک کشور سردسیر سفر کنند.
خاتمی گفت: "در متاورس همه چیز در هر زمان و مکانی امکان پذیر است یا می توان به نمونه های نمایشگاهی GITEX در امارات اشاره کرد که شاهد برگزاری کنفرانس بودیم، بنابراین کنفرانس ها را می توان به صورت حضوری یا آنلاین مانند کنسرت ها برگزار کرد.
همچنین محدودیت‌های حضور فیزیکی و حضور آنلاین در کنفرانس‌های ویدئویی است؛ از این رو می‌توان تجربه برتری را در رابطه با برگزاری چنین رویدادهایی در متاورس اندیشید تا آواتارهای افراد در جلسات ظاهر شوند و تجربه‌ای ملموس ایجاد کنند."

حریم خصوصی انجمن متاورس ایران چگونه است؟

خاتمی گفت: بسیاری از راه حل های دیجیتالی که امروزه در دسترس هستند با نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت ارائه شده است. بنابراین، متاورس ممکن است مسائل مربوط به حریم خصوصی و خطرات امنیتی را نیز ایجاد کند. متاورس به عنوان یک فضای آنلاین فعال، می تواند منجر به مسائل جدیدی در امنیت و حریم خصوصی افراد و همچنین موسسات شود.
وی گفت: متاورس برای معرفی تجربیات جامع به کاربران، شکاف بین دنیای واقعی و مجازی را از بین می برد. حتی اگر بتوانید این را یک مزیت بدانید، اعتیاد به دنیای مجازی می‌تواند باعث کناره‌گیری افراد از تجربیات دنیای واقعی شود.
وی ادامه داد: پس از شیوع کووید و در نتیجه محدودیت‌ها، ویژگی‌های منفی سیستم‌های آموزشی فعلی برای همگان نمایان شد. افت کیفیت آموزشی و کاهش انگیزه دانش آموزان برای یادگیری از بزرگترین آسیب های سیستم آموزش مجازی کنونی است.
فناوری های هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که در متاورس به کار رفته است، آن را به بستری مناسب برای توسعه و به روز رسانی سیستم های آموزشی فعلی تبدیل کرده است. خاتمی افزود: دانش‌آموزان با حضور در محیط‌های سه‌بعدی با فناوری متاورس می‌توانند تجربه‌ای بسیار نزدیک به محیط‌های آموزشی در دنیای واقعی کسب کنند، در حالی که دیگر محدودیت مکانی، زمانی و اقتصادی ندارند. انجمن متاورسی
یکی از مهم ترین کاربردهای متاورس در صنعت آموزش، کاهش هزینه های کلاس های آموزشی است. ساخت و نگهداری محیط های آموزشی هزینه های بالایی را بر سازمان آموزشی تحمیل می کند.
وی در پایان گفت: در عین حال امکان توسعه دانشگاه مجازی در متاورس وجود دارد که تمام واحدهای آموزشی با بهترین کیفیت را با هزینه بسیار کمتر از ساخت و ساز در دنیای واقعی توسعه دهد. متارنگ در حال توسعه ی بخش دانشگاه مجازی خود است که در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

لینک مقاله:

metaverse-froum

محمد فلاح Fallah@ad.irpsc.com

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

محبوب ترین مقاله ها

<
>


حسین قدیری
حسین قدیدی

1401,خرداد 30

تشکر از زحمات شما پسیار عالی بود

برای ثبت نظر وارد شوید

ثبت نظر

محمد فلاح

محمد فلاح

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

بیشترین بازدید

متاورس استاندارد

استاندارد های متاورس

سعید زاجکانی

1401,خرداد 30

ادی آزاد شده در متارنگ آبادی تازه آزاد شده آبادی تازه آزاد شده در متارنگ آبادی ها در متارنگ آبادی ها در متاورس رنگ جزئیات آبادی ها در متارنگ خرید زمین آبادی آزاد شده

متاورس ملی

1401,مرداد 23