سرمایه گذاری در متاورس

سرمایه گذاران بالقوه متاورس راه های زیادی برای سرمایه گذاری در متاورس دارند. پوشش ما از سرمایه گذاران برتر متاورس، فرصت های سرمایه گذاری مستقیم و ریسک های سرمایه گذاری را بخوانید.

1401 , بهمن 15

با توجه به قسمت هایی که اکوسیستم متاورس پوشش می‌دهد از خود پلتفرم‌ها، مانند متا، از هدست‌های واقعیت مجازی گرفته تا بازارهای رو به رشد توکن‌های غیرقابل تعویض و فرصت سرمایه‌گذاری در این قلمرو دیجیتال جدید گسترده است. با این حال، مانند هر سرمایه گذاری جدید، خطرات زیادی از قبیل شناخته شده و ناشناخته، برای سرمایه گذاران احتمالی وجود دارد.

اهمیت سرمایه گذاری در متاورس

در این مقاله متاورس را تعریف می‌کنیم، دو روش اصلی سرمایه گذاری در آن را توضیح می دهیم و خوانندگان را به برخی از شرکت هایی که روی این فناوری سرمایه گذاری می کنند اشاره می کند. ما همچنین وسایل نقلیه برای سرمایه گذاری مستقیم و ریسک های اصلی را فهرست می کنیم.

متاورس چیست؟

متاورس یک محیط مجازی است که در آن افراد یا همان آواتارها در اصطلاح متاورس، می توانند با هم ارتباط برقرار کنند، با هم تعامل داشته باشند و با یکدیگر معامله کنند. این همگرایی دنیای دیجیتال و فیزیکی از متای یونانی به معنای فراتر یا پس از آن به معنای مخفف جهان ناشی می شود.

دو شکل اصلی متاورس وجود دارد:

واقعیت مجازی یک واقعیت مصنوعی را معمولاً از طریق هدست VR ارائه می‌کند. میدان دید کاربر را در اختیار می گیرد تا تجربه ای فراگیر را ارائه دهد. تجربیات فراگیر شامل ردیابی صوتی و موقعیت بدن برای فعال کردن حرکت اعضای بدن مانند دست ها برای تعامل با محیط مجازی است.
واقعیت افزوده نسبت به VR غوطه ورتر است. از طریق یک نوع لنز، پوشش‌های مجازی را در بالای دنیای واقعی اضافه می‌کند. کاربران همچنان می توانند با محیط واقعی خود تعامل داشته باشند.
نمونه‌های AR شامل گوشی هوشمندی است که از برنامه Waze استفاده می‌کند. میزبان می تواند موقعیت مکانی کاربر را ببیند و نیت آن ها را حدس بزند.

چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم

دو راه اصلی برای سرمایه گذاری در متاورس وجود دارد:
به طور غیرمستقیم، با خرید سهام شرکت ها یا صندوق های قابل معامله بورس (ETF) که در متاورس سرمایه گذاری می کنند یا به طور مستقیم، با خرید املاک و دارایی های داخل متاورس.

برترین سرمایه گذاران متاورس

انواع مختلفی از کسب و کارها وجود دارند که در متاورس سهم دارند یا خواهند داشت، بنابراین فرصت کافی برای سرمایه‌گذاران غیرمستقیم فراهم می‌کنند تا وارد عمل شوند. در اینجا چهار دسته را به همراه برخی از شرکت های برجسته که به هر کدام تعلق دارند، ذکر می کنیم.

  سرمایه گذاری در متاورس

پلتفرم های فناوری

غول های فناوری از جمله آمازون؛ لیندن لبز، خالق اولین پلتفرم مجازی فراگیر Second Life متا، سابقا فیسبوک و مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد پلتفرم های متاورس خود دارند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد سه پلتفرم اصلی فناوری وجود دارد:
الفبا: شرکت مادر گوگل میلیون‌ها دلار برای توسعه Web3.0، نسل بعدی فناوری‌های وب جهانی که زیرساخت متاورس را تشکیل می‌دهد، سرمایه‌گذاری می‌کند. متا: این غول رسانه‌های اجتماعی Meta Horizon Worlds را توسعه داده و راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک جهان اجتماعی مجازی و همه جانبه معرفی می‌شود که در آن کاربران می‌توانند جهان‌های دیجیتالی در حال گسترش ایجاد شده توسط توسعه‌دهندگان متا را کشف کنند یا جهان‌های خود را ایجاد کنند.
مایکروسافت: مایکروسافت Azure Digital Twins را راه‌اندازی کرد و به کاربران خود فرصتی برای ایجاد یک نمایش دیجیتالی از چیزها، مکان‌ها، فرآیندهای تجاری و افراد دنیای واقعی ارائه کرد و به مایکروسافت بینش ارزشمندی برای ایجاد و بهینه‌سازی محصولات و تجربه مشتری ارائه کرد.

پلتفرم های بازی

پلتفرم‌های بازی در خط مقدم متاورس قرار داشته اند و حتی قبل از اینکه متاورس با ارائه تجربه‌های بازی همه جانبه، انبوهی از طرفداران وفادار را به خود جلب کند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد سه پلتفرم اصلی بازی آورده شده است:
Activision Blizzard بیش از یک دهه است که در صنعت بازی فعال بوده است. این پلتفرم با موفقیت کسب درآمد کرده است. به عنوان مثال، بازیکنان در World of Warcraft آیتم های درون بازی مانند حیوانات خانگی و مانت ها را با پول واقعی خریداری می کنند. پیشنهاد پیشنهادی 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد در انتظار تایید رگولاتوری است.
Roblox یک پلتفرم سرگرمی آنلاین را راه اندازی می کند که به کاربران اجازه می دهد با یکدیگر دوست شوند، تجربیات خود را تبادل کنند، با استفاده از علایق مشترک ارتباط برقرار کنند و سفرهای دیجیتالی را آغاز کنند. این شرکت همچنین Roblox Studio را ارائه می‌کند، مجموعه ابزار رایگانی که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا جهان‌های سه بعدی را بسازند، منتشر کنند و کار کنند.
Tencent ، مالک پلتفرم پیام رسان WeChat، از طریق زیرمجموعه Epic Games، سهمی در بازی دارد. اپیک گیمز Fortnite را توسعه داد ، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی آنلاین در تمام دوران. این پلتفرم به گونه ای تکامل یافته است که Fortnite Creative را شامل می شود ، که به کاربران امکان می دهد آواتارها و جهان های خود را ایجاد کنند.

تولید کنندگان تراشه برای سرمایه گذاری در متاورس

عقل متعارف این را می گوید که سازندگان تراشه با توجه به مقادیر عظیم توان محاسباتی مورد نیاز برای پشتیبانی از تجربیات دیجیتال همه جانبه، از توسعه متاورس سود می برند.
این یک سوال باز است که چه سازندگان تراشه در صدر قرار خواهند گرفت. در اینجا دو مورد هستند که سرمایه گذاری زیادی برای زنده کردن تجربیات آنلاین انجام می دهند.
انویدیا با استفاده از محصول شاخص خود Nvidia Omniverse، پلتفرمی که شتاب بی‌درنگ گردش‌های کاری سه‌بعدی و روش‌های جدید برای تجسم، شبیه‌سازی و کدنویسی را امکان‌پذیر می‌سازد، به شدت در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند.
کوالکام در اوایل سال جاری یک صندوق متاورس 100 میلیون دلاری را راه اندازی کرد تا سرمایه گذاری های استراتژیک در شرکت ها و توسعه دهندگان با واقعیت ترکیبی را هدف قرار دهد.
این شرکت قصد دارد در سخت‌افزار متاورس برای تجربه‌های همه جانبه مانند هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده و پروژکتورهای هولوگرافی تبدیل شود.

بخش نرم افزار برای سرمایه گذاری در متاورس

برای شبیه سازی یک ساختمان یا یک مکان کنسرت چه چیزی لازم است؟ در اینجا دو شرکت وجود دارد که در توسعه نرم افزار فعال کننده متاورس مشارکت دارند.
Autodesk نرم افزار و خدمات طراحی، مهندسی و سرگرمی سه بعدی را ارائه می دهد. هجوم این شرکت به متاورس شامل پلتفرم های واقعیت مجازی، افزوده و توسعه یافته مانند Civil 3D، Fusion 360، Maya و 3D max است. ارزش پیشنهادی این است که مشتریان را قادر می سازد دوقلوهای دیجیتال بسازند و شبیه سازی ها را به شیوه ای مقرون به صرفه اجرا کنند.
Unity Software به عنوان یک شرکت توسعه نرم افزار بازی های ویدیویی شروع به کار کرد و اکنون یک پلتفرم محتوای سه بعدی تعاملی را اداره می کند که سرمایه گذاری زیادی در متاورس انجام می دهد. در اوایل سال جاری، با خالق پیشرو تجربه موسیقی زنده در جهان، رویدادهای Insomniac، شریک شد تا دنیای متاورس ماندگاری را به جامعه طرفداران خود بیاورد، جایی که آنها بتوانند به صورت مجازی برای اجرای موسیقی زنده درگیر شوند.

  سرمایه گذاری در متاورس

وجوه قابل معامله در بورس

ETF مجموعه ای از اوراق بهادار است که می توان از طریق شرکت های کارگزاری در بورس اوراق بهادار خرید و فروش کرد. برخی از ETF های رو به جلو به سرمایه گذاران در معرض متاورس قرار می گیرند، مانند:
ProShares Metaverse ETF
Roundhill Ball Metaverse ETF
برانداز متاورس ETF

سرمایه گذاری مستقیم در متاورس

مکان هایی برای سرمایه گذاری مستقیم در متاورس شامل موارد زیر است:
مکان های مجازی خرید زمین مجازی مستلزم انتخاب یک پلتفرم متاورس و ایجاد حساب کاربری در آن است. سه مورد از محبوب ترین آن ها Sandbox و Decentraland هستند.Sandbox یک متاورس بازی غیرمتمرکز است که بر اساس اتریوم ساخته شده است و بازیکنان می توانند خانه های شبیه سازی شده را خریداری یا اجاره کنند.Decentraland همچنین از بلاک چین اتریوم برای تقویت محیط مجازی خود استفاده می کند. در Decentraland، مشتریان می توانند محتوای تولید شده خود را توسعه دهند، کاوش کنند و از آن سود ببرند. مانند املاک و مستغلات فیزیکی، جایی که سایت‌هایی مانند Zillow یا Redfin به کاربران امکان مقایسه و ارزیابی ارزش‌های دارایی را می‌دهند، سایت‌هایی مانند NonFungible.com ویژگی‌های مجازی را در metaverse ارزیابی می‌کنند. هنگام خرید زمین در متاورس، کاربران یک NFT به عنوان اثبات خرید دارایی دریافت می کنند.
ارزهای دیجیتال . کریپتو ارز انتخابی برای خرید هر چیزی در متاورس است، از جمله NFT، و برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از MANA Decentraland، SAND The Sandbox، Atlas Star Atlas و AXS Axie Infinity.
NFT ها اینها دارایی حقوق مالکیت خریدار، آثار هنری، مجموعه های دیجیتال و موسیقی در متاورس هستند. برندهای معروفی مانند گوچی و آدیداس و همچنین نیروگاه‌های حراجی مانند Sotheby's همگی دارایی‌هایی را بر اساس NFT می‌فروشند که منحصر به فرد بودن مالکیت را تضمین می‌کنند.

صفات فرا وجهی

اصطلاح متاورس که توسط نویسنده علمی تخیلی نیل استفنسون در رمان تصادف برفی در سال 1992 ابداع شد، عموماً به یک دنیای دیجیتالی سه بعدی مشترک اشاره دارد که در آن مردم کار و بازی می کنند.
متیو بال، نویسنده پرفروش ترین آغازگر در متاورس ، این جهان را دارای ویژگی های زیر تعریف می کند:
انبوه مقیاس پذیر، قابل همکاری، سه بعدی بلادرنگ
همزمان و پایدار
تداوم داده ها، هویت، تاریخچه، حقوق، اشیاء و پرداخت ها در سراسر جهان

خطرات سرمایه گذاری در متاورس

متاورس یک جهان در حال تکامل است و کاربران باید از خطرات سرمایه گذاری در آن آگاه باشند.
ارزهای دیجیتال با ریسک سرمایه گذاری همراه هستند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال در مقایسه با سهام سنتی، اوراق قرضه یا دارایی های مشهود مانند املاک و مستغلات مفاهیم نسبتا جدیدی هستند، فقدان مقررات و نظارت وجود دارد که باعث عدم ثبات در بازار می شود.
از آنجایی که نقدینگی پایینی نیز وجود دارد هر بار که سرمایه گذاران یا مؤسسات بزرگ وارد یا خارج می شوند، تغییرات قیمتی عظیمی ایجاد می کند.
در نهایت، هیاهو و سطوح بالای حدس و گمان گاهی اوقات مردم را به خرید ارزهای دیجیتال با قیمت های متورم سوق می دهد قبل از اینکه آنها را برای سود یا به دلیل پشیمانی خریداران بفروشند.
هیاهوی بازار می تواند منجر به سرمایه گذاری های تهاجمی شود. رکود دات کام در اوایل دهه 2000 عمدتاً به دلیل افزایش بیش از حد اینترنت و سرمایه گذاری بیش از حد سوداگرانه در شرکت های اول اینترنت ایجاد شد.
پیشگام در خواربار فروشی های اینترنتی نمونه ای از شرکتی است که بین سال های 1999 تا 2001 2 میلیارد دلار سوزاند. به همین ترتیب، در متاورس شبیه به جایی که اینترنت در اوایل دهه 2000 بود شرکت هایی که عمدتاً در آن سرمایه گذاری می کنند. قبل از اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری باید متاورس را ارزیابی کرد و پس از آن به دقت نظارت کرد.
خرید و مالکیت NFT با خطراتی همراه است . هر کسی در اینترنت می‌تواند از هر چیزی یک NFT ایجاد کند، بنابراین خطرات زیادی برای سازندگان و خریداران NFT‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال وجود دارد.
برای مثال، یک خالق می‌توانست زمان خود را صرف جمع‌آوری یک دارایی دیجیتال ارزشمند کند و فکر کند که می‌تواند آن را برای کسب سود بفروشد و مخازن بازار. یا یک حراج دیجیتال وجود دارد و در یک جنون، خریدار ممکن است برای داشتن یک NFT برای یک اثر هنری منحصر به فرد، بیش از حد پرداخت کند.

  سرمایه گذاری در متاورس

برچسب ها:

متاورس – متاورس چیست – آواتار – آواتار چیست؟ - آواتار در متاورس

لینک مقاله:

investment

محمد فلاح Fallah@ad.irpsc.com

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

محبوب ترین مقاله ها

<
>


حسین قدیری
حسین قدیدی

1401,خرداد 30

تشکر از زحمات شما پسیار عالی بود

برای ثبت نظر وارد شوید

ثبت نظر

محمد فلاح

محمد فلاح

من در تلاش هستم دنیای حقیقی را با استفاده از هوش مصنوعی، هوشمند سازی کنم. ابتدا این کاربردها را در یک فضای متاورسی (متاورس رنگ) به عنوان یک جهان موازی به نمایش می‌گذارم.

بیشترین بازدید

متاورس استاندارد

استاندارد های متاورس

سعید زاجکانی

1401,خرداد 30

ادی آزاد شده در متارنگ آبادی تازه آزاد شده آبادی تازه آزاد شده در متارنگ آبادی ها در متارنگ آبادی ها در متاورس رنگ جزئیات آبادی ها در متارنگ خرید زمین آبادی آزاد شده

متاورس ملی

1401,مرداد 23